IKLAN

24 Disember 2010

Duda vs Janda


Dua bintang terkenal, Yusry KRU dan Maya Karin mengaku berkawan baik.


Duda popular yang juga pengarah dan pelakon, Yusry Abdul Halim, 37, menafikan wujudnya hubungan istimewa antara dirinya dengan pelakon jelita, Maya Karin Roelcke, 31, yang digembar-gemburkan baru-baru ini.
Hubungan mereka heboh diperkatakan selepas dilihat secara terang-terangan keluar menonton wayang bersama di Alamanda, Putrajaya baru-baru ini.

Menurut Yusry, hubungannya dengan pelakon Natrah itu hanya sekadar rakan biasa, malah ketika mempelawa Maya keluar menonton wayang bersama tidak terfikir langsung ia akan menimbulkan kontroversi.

"Sebagai rakan, saya rasa tidak ada salahnya keluar bersama. Seperti yang Maya katakan, saya adalah antara kawan rapatnya dan kami hanya keluar bersama akhir-akhir ini setelah masing-masing solo.

"Saya tak tahu beza antara kawan rapat ataupun kawan biasa kerana bagi saya semuanya kawan. Dan saya percaya dia (Maya) bukan hanya keluar dengan saya, begitu juga saya yang ada ketika keluar dengan kawan-kawan perempuan lain.

"Mungkin kerana kami public figure dan apabila peminat melihat kami keluar berduaan mereka menganggap kami ada hubungan istimewa," kata Yusry yang pada awalnya enggan mengulas kerana bimbang dikatakan memberi jawapan klise.

Perkenalan antara Yusry yang juga merupakan salah seorang anggota kumpulan KRU itu dengan Maya bermula sejak tahun 2001 lagi, setelah sama-sama terlibat dalam filem Mr. Cinderella 2.

Ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini, Yusry turut menafikan mereka sedang hangat bercinta walaupun ada yang mendakwa pernah melihat mereka berpimpin tangan.
Tambah Yusry, andai benar dia mempunyai hubungan istimewa dengan Maya dia sendiri tanpa ragu akan berterus terang dan tidak perlu berselindung.

Bagi pengarah filem epik, Hikayat Merong Mahawangsa itu, dia ikhlas berkawan dengan Maya dan tidak perlu berselindung depan peminat ketika keluar bersama.
Ketika diaju persoalan tentang pengakhiran zaman solo, jelas Yusry, dia tidak mengelak andai sudah tiba jodoh dan bertemu wanita yang sesuai.

"Saya tidak pandang rupa atau memilih pasangan sama ada orang biasa mahupun artis kerana saya tidak pernah memandang rendah pada kerjaya artis.
"Bagaimanapun buat masa ini saya belum terfikir untuk berkahwin. Tetapi jika sudah bertemu wanita idaman saya, saya akan bawa dia bertemu dengan mummy," kata Yusry lagi.
Pengakuan Yusry ini pernah diakui oleh ibunya, Zarina A.W Fenner mengenai sikap dan tanggungjawab anak-anaknya dalam sesuatu hubungan, ketika ditemui baru-baru ini.

"Semua anak aunty akan bawa pasangan mereka, jika mereka benar-benar serius dalam hubungan dan akan berkahwin.
"Sejauh ini Yusry belum bawa pulang bakal isterinya. Aunty dan Uncle terima siapa sahaja pilihan anak-anak yang penting mereka bahagia," kata Zarina. 

Sementara itu, bercerita tentang filem arahannya, Hikayat Merong Mahawangsa yang dijangka bakal menjengah pawagam tempatan pada pertengahan Mac tahun depan bagi Yusry, dia tidak mahu meletakkan apa-apa harapan yang tinggi selain penerimaan baik daripada penonton.

Baginya, filem yang mencecah kos pembikinan RM8 juta itu sebagai pembuka jalan kepada filem-filem tempatan selepas ini untuk dipasarkan ke luar negara.


p/s : sesekali citer pasal artis lak....hehehe


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 meluahkan rasa:

IKLAN