IKLAN

9 Disember 2010

Kalau datang Penang, tak sah kalau tak singgah sini....

Lagi cerita pasal Penang...

Kali ni di Padang kota..kat sini boleh jumpa macam2 makanan yang ko teringin..sebut jer pasembor, asam laksa, sotong kangkung, mee udang, kerang bakar...........




Memang korang teringin nak makan mcm2 kalau sampai sini...



signboard kat depan...



antara kedai2 yang ada kat dalam tu...




pilih punya pilih sampai penuh mcm ni..padahal aku ambik sket jer..mcm ni ajer RM15.00, anak aku punya pun RM15.00..rasa mcm nak tapau bawak balik jer...mmg kenyang giler..




kedai2 yang lain...pilih ko nak duduk kat mana, nanti dtglah waiter diorang yg begitu ramah...hehe



angin laut dia toksah sembanglah..punyalah rasa nak bentang tilam jer..mmg best ho, bukan lagi sepoi2 bahasa, silap2 terbang abih semua...hahaa


ini playground yg ada kat depan .....




laut terbentang luas....betul2 makan angin..


Kebetulan masa aku dtg tu byk jln ditutup sbb ada Cubprix pusingan 10 anjuran Petronas...mmglah bising masa ko makan kat situ..jadi sepatutnya nak melawat Kota Cornwalis pun tak boleh sbb diorang block kawasan tu..

Apa yg ada kat Kota Cornwalis tu ??? 

Meh nak citer sejarah sket..kat situ korang boleh tgk tugu gangsa Francis Light, betul2 kat pintu masuk..kemudian boleh tgk meriam Sri Rambai, org ckp wanita yg mandul kalau letak bunga kat dlm batang meriam tu leh dpt anak..sejauhmana kebenaran tu, wallahuallam...pastu kita leh tgk Gereja Kecil, Bilik Penjara pun ado kat sini..lau nak cuba dok dlm penjara, boleh rasa kat sini pastu diorang lock korang ngan mangga yg sangatlah besarnya...hehe..tempat ni pun patut korang tgk skali, Kawasan Simpanan Serbuk Senjata Api..kalau kata berkenaan senjata api mmglah Abg Wan kita suka..tahulah keje dia dulu mmg dgn senjata-senjata ajer......so watchout uols, dont play-play..

Kota Sejarah Cornwalis ni dibuka setiap hari dari 9pg sampai 7ptg..tiket masuk untuk dewasa cuma RM2.00 dan budak RM1.00

Aku bukan duta pelancongan Penang so korang checklah kat sini tempat lain yg patut korang singgah.....

So, marilah kita beramai-ramai belajar sejarah..apahal lak aku nih..dah lah weiii..






Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 meluahkan rasa:

LyNn HaMzAh berkata...

sedapnya pasembor...huhuhu...

Aida Awie berkata...

telan liuq tengok pasembor tu..sedapppnyerr..

haida berkata...

Mahainya sampai 15 ringgit...kat situ mmg mahal taktau apa yg spesel sgt...aku selalu makan kat taman medan jln ke lorong kulit...puas hati makn murah jer..

IKLAN