IKLAN

13 Januari 2011

Inilah masalah mereka !!


Sebagai seorang lelaki, walaupun diberikan 9 akal, kebanyakan dari anda masih lagi tidak mampu untuk menggunakan salah satu dari 9 akal itu, untuk memancing Aweks yang menjadi idaman dan buruan anda selama ini.

Entah dimana silapnya, walaupun anda kacak dan macho, tiada seorang Aweks pun yang ‘lekat’ dengan anda. Timbul 1001 persoalan bermain difikiran anda.Puas  korang memikirkannya. Hendak ditanya pada rakan-rakan, takut dipersendakan.

Manakan tidak, kawan-kawan korang yang kacaknya tidak seberapa, dan pulak tuh, ada yang di kategorikan dalam golongan ‘muka pecah rumah’, tapi Aweks hot giler bak Lisa Surihani atau Raja Farah. Sah-sah anda kena bantai gelak dan menjadi bahan kutukan.

Kalau di dalam alam maya seperti Friendster, Myspace, Facebook, YM dan MSN Mesengger, wahhh bukan main jiwang dan cintan-cintan, berlagak romeo dan macho giler. Tapi selepas keluar 1st dating, apa yang hendak disembangkan pun terkedu-kedu. Semuanya seperti serba tidak kena. Memandang kiri dan kanan, atas dan bawah, padahal Aweks depan mata.

Cuba diberi keyboard dan mouse, perghh !!! ... pantas giler mengayat. Maaflah jika saya katakan, hanya 'looser' sahaja yang bersikap demikian. Saya tidak mahu anda menjadi 'looser' seperti itu.

Kenapakah dan mengapakah ini terjadi ?

Mudah sahaja jawapannya. Kita ini sebagai manusia, haruslah berkomunikasi di alam yang nyata untuk membina hubungan sesama kita, terutama sekali jika ia melibatkan cara-cara memancing Awek.

Adakah anda hanya ingin pandai bercinta diinternet, tetapi looser di alam yang nyata? 

Fikirkanlah..

Kajian oleh pakar juga mendapati, peluang untuk sesuatu hubungan maya, bertukar kepada hubungan yang nyata atau kekal adalah sangat tipis jika dibandingkan, hubungan yang nyata. Memang ada yang bertemu jodoh di alam maya dan kekal, tapi berapa peratuskah (%)yang berjaya. Dan berapa peratus (%) pula yang kekal. Jika si dia terpikat dengan anda di alam cyber, tidak mustahil suatu hari nanti si dia boleh terpikat dengan orang lain di alam cyber juga.

p/s : siapa setuju angkat kaki tangan...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 meluahkan rasa:

mekchu berkata...

satu artikel yang bagus dan sgt setuju... yess!! hehehe..

eh, salam kenal dari mekchu..

IKLAN