IKLAN

24 Januari 2011

Jambu perisa Epal ?

Masa bershopping sayuran di Cameron Highlands tempoh hari, terpandangkan sejenis buah yg seperti jambu tp berwarna hijau. Dedulu masa datang sini tak berapa ada buah ni tp kali ni tetiap gerai yg aku pegi semua dok display buah ni, musim kot...

Tanya punya tanya, minah indon tu cakap itu buah jambu yg berperisa epal, jenuh lah aku rasa tetiap kedai...asal tanya jer bg rasa, asal tanya jer dia hulur buah tu, aku apalagi ngaplah...rasanya boleh tahan dan agak manis jugak, mmg buah jambu tu diadun dgn rasa epal yg sangat sedap. Aku pun apalagi, angkutlah dekat 15 paket sbb kengkawan order kan haruslah tolong belikan. Setiap paket ada 2 biji, harganya RM8 kalau ambik yg 3 biji harganya cuma RM10. Dah siap2 paket gitu tinggal ko pilih2 jer.


Bila aku balik sini ada jugak yg kata jambu ni dah dijerukkan, ada yg kata mmg cenggitulah, cengginilah...so, ade sesiapa yg tahu pasal buah ni, meh kongsi kat sini meh...

p/s : macam2 buah ade kat Cameron tuh kan...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 meluahkan rasa:

sw33tdarling berkata...

jambu siam.. mmg diwarnakan kulit tu... tapi sedap lah!!

Heidi Shafiq berkata...

dulu ayah aku ade beli.. sdp weh..

IKLAN