IKLAN

21 Mac 2011

Mari Menunggang Kuda di Zoo Melaka

Cuti-cuti sekolah yg lepas aku sekeluarga  dan adir ipar ke Melaka, yaaa...plan asalnya mau ke Terengganu tp disebabkan kawasan pantai timur cuacanya tidak menentu dan disebabkan kejadian tsunami yg berlaku di jepun baru-baru ini maka adik ipar menasihati supaya tidak ke sana kerana takut kejadian air pasang...

Cuti sudah lulus takkan mau dikenselkan mau aku mengamuk meroyan segala kan...jadi utk menenangkan perasaan hati yg mmg sgt sedih itu lalu adik ipar cadangkan kami ke Melaka saja, tp bukan ke sana saja tp ke Cameron kemudian terus ke KL, esoknya ke Melaka dan balik nanti harus singgah ke Nilai 3...hohoho..jauh giler ya perjalanan itu, kata dah cuti2 kan haruslah jalannya jauh banyak...hik3
Apa yg aku nak cerita bukanlah pasal Cameron yg pasti korang pun dah rasa muak tp pasal Zoo Melaka yg sempat kitaorang singgah...zoo melaka sama saja seperti zoo lain tp yg istimewa pada aku ialah kat situ kita boleh menunggang kuda tau, kat zoo taiping nan ado ya...charge pun tak mahal sgt dan tersangatlah berbaloi aku rasa, tambah2 lagi aku tak pernah naik kuda..eh eh...katanya gajah pun boleh naik gak tp gajahnya tidak kelihatan..mcmlah berani sgt kann...
Fee untuk naik kuda ini sgtlah murah ya, ko boleh naik banyak kali sampai kuda tu letih...hehehe
Ini budak sungguh berani sampai naik dua kali tp yg si kakak tersedu-sedu lepas turun dari kuda tp si adik boleh terlompat-lompat nak naik lagi...sudah2, bukan ko sorang saja mau naik itu kuda...
" akak dari mana ? "
" dari Lumut... "
" pernah naik kuda ? "
" tak pernah... "
" ooo...patutlah "
" ???? "

Aku pun cakap ngan En Wan kenapa joki tu tanya macam tu, "abih tu dah badan keras semacam jer, lembutlah sikit..." takut giler ok, nak2 pulak masa kuda tu jalan atas lopak air rasa macam nak terbalik jer kuda tu tapi ku tahannnnn....
Tengoklah tu sampai tak nyempat2 nak pegang tiang tu...hehehe...lepas ni rasanya takmo naik dah, dah mcm jetlag ok...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 meluahkan rasa:

IKLAN