IKLAN

19 November 2010

Trifle


Cepatnya masa berlalu kan...ari ni dah ari jumaat, esok dah ari sabtu...yeay, boleh memalaskan diri dari rutin kejap...haha

Malam tadi dok gedek-godek tengok kek raya dok ada lagi...terpikir nak wat aper ngan kek nih..so teringat lah kalau ada kek leh wat trifle..

So, inilah hasilnya...first time buat benda alah ni tp sebab teringin nak makan buat jugaklah...


jemput makan...:)
Trifle

Bahan-bahan :

Kek Span - tak kisah lah perisa ape
1 kotak jeli Nona - perisa strawberi @ rasberi
1 cwn whipped cream non dairy
1 tin buah peach @ campuran

Cara buat :
  • Potong kek kecil dan atur dalam mangkuk.
  • Siramkan dengan jeli strawberi @ rasberi.
  • Taburkan buah-buahan kat atas jeli.
  • Pukul whipped cream dan letak atas lapisan tadi.
  • Susunkan buah peach @ campuran sekali lagi.
  • Hiaskan dengan jeli strawberi @ rasberi.
p/s : sepatutnya kena ada banyak bahan lagi baru sedap tp kita buat ikut bahan yang ada jerk..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 meluahkan rasa:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sedapnye...LM nak cubalah,mcm senang je caranya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sedapnye...LM nak cubalah,mcm senang je caranya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sedapnye...LM nak cubalah,mcm senang je caranya.

IKLAN