IKLAN

2 November 2010

Majlis Minum Petang Amal Bersama Datuk Chef Wan

Aku sampai kat Dewan MPM tu tepat pukul 02.45 petang...

Tengok ramai orang kat depan kaunter tu tengah nak mendaftarkan diri memasing...termasuk lah aku..aku hulur kad aku tu dan petugas tu koyak kat ujung tu sbb nanti ada cabutan lucky draw tau...mana tau kot-kot bertuah....hehehe


punyalah ramai orang sampai aku nak ambik gambar pun tak lepas...meja aku nombor 14 so melilau aku cari meja 14...akhirnya jumpa pun...


majlis mula tepat pukul 03.15...pastu diumumkan ketibaan Datuk Chef Wan masuk ke dalam dewan. Biasa lah kan mesti ada ucapan pengerusi, ucapan pengetua dan nasib baik diorang tak suruh chef wan tu bagi ucapan sama...kalau tak mahu pukul 7 pun tak abis ko..ye lah chef wan kalau dapat bercakap kan..terpegun semua nyer......hehe

Lepas pertunjukan dari pelajar sekolah tu, chef wan pun mengambil tempat untuk demontrasi masakan pertama iaitu Ayam Kuzi..sedap betul..mesti kena cuba..korang nak resepi tu nanti lain kali aku publish tau...

Untuk Masakan kedua pulak chef wan buat Nasi Paella Valencia...nasi tu lebih kurang macam nasi goreng tau sebab semua ada..ada udang, ada sotong..ada sayur...meriahkan nasi tu cuma dia pakai beras basmathi jer...

Haaa...yang paling aku suka part chef wan demo Kek Epal Panas ngan Sos Kacang Pecan Berkaramel..memang simple jer resepi tak perlu bermacam bahan segala...untuk resepi?..tungguuuuu sebab bila aku dah cuba nanti aku akan tayang-tayang kat korang tau....hahaha


Sambil Chef Wan tu masak ada acara selingan dari pelajar sekolah tu..gambar tak berapa clear kan...macam nak kena beli kamera baru nih..acara cabutan nombor bertuah pun ado tp aku punya nombor tu tak berapa bertuah la....takder rezeki kan...tapi aku tetap bawa pulang buah tangan dari Chef Wan iaitu Buku Sajian Tradisi Bersama Chef Wan...bukan free tau tp kena beli kat kaunter depan 20 hengget jer...siap ada autograf Chef Wan lagik...


korang tengoklah aksi kakak-kakak dan makcik-makcik tuh....bertolak-tolak sebab nak bergambar ngan sain aotograf chef wan ko....hehe..termasuklah aku...hahaha


Antara member opis yg sempat aku jumpa ari tu cuma Ila ngan Lisha jer...yang lain tidak kelihatan..
Aku dengan selamber nyer terus gi sebelah chef wan sbb nak snap gambar tu ngan dia kalau tidak haruslah mmg takkan ader kan...takperlah yang penting dapat gak aku bergambar ngan chef wan tu.....

p/s : mana gambar yang ko tangkap tu Lisha oii!!!!


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 meluahkan rasa:

Sumijelly berkata...

waa.......... Datuk Chef wan nampak hensem...

senyum sokmo jer...hehehe

asal muka ko mcm masam ti?? tak makan rojak ker?? hahaha


P/s : wei..kasi mansuh la word verification ni..susah la nak komen..hahaha

Sumijelly.com

aidadewie berkata...

chef wan, makin berumur..makin ramai peminat..

Tanpa Nama berkata...

Thank you for the auspicious writeup. It in reality was
a leisure account it. Look complicated to
far delivered agreeable from you! However, how could we be in contact?


Here is my homepage; musclemenxxx

IKLAN