IKLAN

25 November 2010

Dah 10 tahun pakai, baru skarang nak semput!!

Alkisahnya...aku ni jenih yang tau bawak keta jerk, apa-apa bunyik kat keta tu aku tak kisah..selagi ada minyak tekan jerk...ok la kan dari yang tatau bawak keta tuh..hehe..mementang lah keta tu keta nombor 2 aku belasah jerk...

aku lupa nak snap gambar jadi aku tempek gambar keta lama aku okeh..
Bunyik2 ni dah lama dah kat keta aku..bila aku cakap kat hubby aku dia kata nanti lah yang oii, bizi giler nih..so aku abaikan je lah, dah tuan punya keta cakap camtu..tak gitu??

Tetiap kali aku tukar gear jerk, tersenggut-senggut keta tuh macam nak roboh dah..aku takut jugak ko kang dibuatnya mati enjin tu kat jalan yang sunyi sepi tuh tak ke haru ko...aku nak balik ngan hape bukan nya ada bas lalu ke teksi ke..

So, petang semalam aku decide takmo gi jogging heret hubby aku gi kedai repair jam2 tu jugak...godek punya godek org tu cakap keta aku dah patut kena overhaul dah...ye lah ko dah 10 tahun pakai ni lah pertama kalinya meragam bagai nak rak tuh..jadi aku cakap buat je lah apa yang patut, minggu depan aku nak gi cuti baru aku tinggai keta tu kat situ supaya dia overhaul keta tu..repair semalam jerk aku kena RM80..minggu depan overhaul harus kena lagi 5,6 ratus kan...azab sungguh keta tu ngan aku...haha

p/s : kemana aku nak pegi minggu depan...jeng..jeng..jeng..eleh! cam nak gi jauh..haha



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 meluahkan rasa:

Aida Awie berkata...

overhoul 5,6 ratus? kat mane tu? murah le cam tu..saya dengar kalau overhoul mau sampai riban-riban..tengok jenis kete la jugak..

IKLAN