IKLAN

11 Februari 2011

No Plastic Beg Day

Sekarang ni sana sini kat supermarket tgh hangat ngan 'Kempen No Plastic Bag Day'. Ini semua sbb nak kurangkan penggunaan beg plastik lah kan...yelah, beg plastik kan susah nak lupus dan ambik masa bertahun-tahun untuk reput. Jadinya, kerajaan buatlah kempen nih daripada dok buang duit melupuskan sampah @ plastik nih baiklah bagi kat rakyat yg dlm kebanjiran kat sana, betul tak ?


Kalau dulu aku nak beli barang ke hapa ke ikut suka hati jer nak pegi hari apa, takder sapa larang selagi ko ada duit...tp la aku kena tgk hari gak sbb nya takmau memunggah kat rumah aku dok cari paperbag ke hapa ke...yelah, kalo ko tak bawak beg ko sendirik nanti ko nak buh barang dlm apa, kalo rumah ko dekat ok lah ko pinjam jer troli tuh, pinjam sat nak anto barang, itupun kalo diorang kasi lah...hik3

Point utamanya aku nak bgtau, yg aku tak pegi Tesco ke Billion ke Giant ke terutama hari sabtu, sbb hari sabtu tuh hari tanpa plastik beg...hehe

p/s : tp ada gak tempat lain yg supermarket chgs kalau nak pakai gak beg plastik...agak2 kalau aku juai beg plastik kat luar supermarket tuh diorang halau tak aku ?
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 meluahkan rasa:

farah berkata...

wah snggup tak shopping sebb tak de plstik..
yunk, u bwk la beg yang boleh lipt tu..
boleh pki bnyk2 kali..

sw33tdarling berkata...

satu pelestik 20sen tuuuuuuuuuu!! last2 supermarket kaut untung...

IKLAN