IKLAN

27 September 2010

Open House 2010

Ari sabtu lepas, aku buat open house alah untuk kengkawan aku ngan kengkawan laki aku jer dan tak lupa jiran2 aku yg dekat2 tu jer. Rasa macam nak demam jer bila organize makan2 nih..mengambik kira menu ngan keselesaan tetamu jadi kira aku cater jer semua..cuma ada dua tiga jenis lauk aku mintak tolong jiran2 aku, jiran2 aku mmg baik, ckp jer nak aper diorang mesti tolong..

Antara menu untuk open house ari tu :

1) Nasi Hujan Panas
2) Nasi Putih
3) Ayam Masak Merah
4) Daging Masak Hitam ( lebih kurang cam rendang tok gak..)
5) Dalca Sayur
6) Acar Buah ( asalnya nak acar rampai...)
7) Mee Pangkor @ Laksa Mee with condiment
8) Nasi Himpit
9) Pulut Kuning
10) Rendang Ayam
11) Kuih Karipap
12) Agar-agar Lumut
13) Kek Coklat
14) Kek Span Oren/Strawberi/Pandan/Coklat
15) Buah Tembikai
16) Kuih Raya
17) Air Oren

Itu jer lah menu aku...kalau tak aku nak gak wat lontong ker, bihun soto ker...tp rasa cam jemu jer, tiap2 rumah yg aku pegi sumer ada benda tuh, jadi aku rasa org pun jemu gak tu yang wat lain dari lain tu...hehehe...sampai ada kawan aku kata ni open house ker kenduri kawin, aku ckp sapa yg nak kawin anak aku baru 9 tahun lambat lagi nak dpt menantu...hahaha


Mula tu aku risau gak kalau-kalau makanan tak mencukupi untuk tetamu2 yang aku dah jemput tu, tp alhamdulillah....rasanya semua dapat makan dgn selesa...


Menu untuk nasi himpit, pulut kuning, rendang ngan dalca, aku wat sendiri ngan bantuan jiran2 aku yg baik hati..kredit untuk jiran2 aku yg banyak tolong aku menjayakan open house kali nih, aku bariskan senarai ajk terhormat walaupun aku tau mereka tak berfb dan berblog....hehe..terimakasih yg tak terhingga pada Kak Zah, kak Gi, Kak Rodiah dan Kak Ina..terima kasih daun keladi, tahun depan leh ler tolong lagi.....hehehehe..


Yang paling mengharukan aku ialah adik angkat aku ni sanggup datang dari IPD Parit Buntar, kira jauh ar tuh, semata-mata untuk open house aku nih..terima kasih jugak wat Syamsul and ehem-ehem dia...ralat tak sempat nak bungkuskan lauk untuk dia bawak balik cuma sempat kirim kuih ngan kek jer...nanti lain kali mai lagi nah Syam...

Syam n Fiza

Mula2 tu aku ingat nak wat kat dalam rumah jer, pastu bila aku gi rumah jiran2 ngan kengkawan yg lain..aku tgk ada tetamu yang tak dapat makan ngan selesa jadi aku pikir aku pasang kanopi lah, biar tetamu aku selesa dan aku pun senang sikit..

Kak Rozie, Kak Rose ngan anak Kak Rozie..aku lupa nama dia..hehe
Ramai kengkawan ngan jiran aku datang lepas kul 5.00 petang jadi tak lah aku kelam kabut sangat...papepun rasanya inilah open house aku yang paling ramai dan besar aku pernah buat, risau ko..wat nya makanan tak cukup...papepun terima kasih pada En Azizi pemilik catering Syifa Barakah kerana menyiapkan makanan aku untuk jamuan ari tu..tahun depan kompom aku order lagi....hehe

Antara gambar-gambar lain yang sempat di snap pada ptg tu, takkan nak mengambik gambar jer keje nye...hehe.:)

Insyaallah, tahun depan kalau ada umur dan rezeki yang lebih aku pasti buat lagi...sekian..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 meluahkan rasa:

IKLAN