IKLAN

23 April 2011

Biskut Cornflakes Madu yg mudah !!!

Kisahnya cornflakes ni dah lama betul aku beli kat Tesco nun...pastu minggu lepas cam teringin pulak nak buat cornflakes madu nih mentelah semua barangnya pun ada,kita buat ikut yg mana ada sajalah tau, biskut ni pulak takderlah renyah sangat nak membuatnya tak perlu guna mixer segala kacau-kacau saja kekdahnya...tak sampai sejam pun dah siap, anak sy pun pandai buat...hehe..kalau suka boleh pelbagaikan bahan2nya...

Balance cornflakes tu ada lagik dalam setengah paket so kita kasi sesah petang nih, mmg sedap tau dok kunyah2 biskut nih tak perasan abih setengah balang...haha
CORNFLAKES MADU BERKISMIS

Bahan-bahan :
  • 1/2 paket cornflakes
  • 1 cwn kismis hitam - ikut suka
  • 1 cwn badam - dibakar dulu
  • 1 cwn gula pasir
  • 1/2 cwn madu
  • sedikit bijan - disangai
  • 1/2 cwn walnut cincang - dibakar
  • 1/2 ketul buttercup
  • Coklat rice - buat hiasan
  • Papercup kecik secukupnya
Cara membuatnya :

  • Cairkan butter dalam kuali, pastu masukkan gula, madu dan semua bahan. Kacau rata dan hiaskan dengan coklat rice.
  • Masukkan dalam papercup dan bakar dalam anggaran 4-5 minit.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 meluahkan rasa:

sW33tdARLiNG berkata...

memang senang kan? tp nak membuka segala jenis peralatan tu yg sangat malas... hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

bear grylls messer
Check out my webpage : bear grylls messer

IKLAN